SEYYAR GÖREV – GEÇİCİ GÖREV VE EK ÖZEL HİZMET TAZMİNATLARININ ÖDENMESİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME YAPILDI
Müdürlüğümüz idarecilerinin katılımı ile her hafta rutin olarak gerçekleştirilen, müdürlüğümüz hizmetlerinin koordinasyon ve izlenmesine yönelik, İdareciler Koordinasyon ve izleme Toplantısında bu hafta, Bakanlığımız Personel Dairesi Başkanlığı Bütçe ve Tahakkuk Şube Müdürü ve MEMUR-SEN Konfederasyonuna bağlı Bayındır Memur-Sen Yönetim Kurulu Üyesi Sayın Şerafettin Pekyürek Bey tarafından, Seyyar Görev Yolluğu, Geçici Görev Yolluğu, Ek Özel Hizmet Tazminatı ödemelerine yönelik olarak detaylıca bilgilendirme yapıldı.
Bakanlık teşkilatımızda konunun uygulanmasına yönelik olarak, hem mevzuatı hem de uygulamayı en iyi bilen bürokratlardan birisi olan Sn. Pekyürek özet olarak; Mevzuat çerçevesinde konuyu detaylıca anlattıktan sonra uygulamanın mutlaka mevzuata uygun olarak, hakkaniyet ve adalet çerçevesinde, teşkilatımız çalışanlarının motivasyonunu, çalışma azim ve gayretini dolayısıyla hizmet kalitesini ve verimliliği artırıcı bir şekilde, çalışanlarımız lehine olacak şekilde yürütülmesinin gerekliliğini ifade etmiştir.
Ayrıca Sn. Pekyürek, sendika olarak çalışanlarımızın özlük haklarında daha fazla iyileştirmeler için çok ciddi gayretler sarf ettiklerini, Ek Özel Hizmet Tazminatı ödemelerinin de adaletsizliğe ve mağduriyete neden olan “Faal hizmet binalarını onarımlarının açık çalışma mahalli olarak kabul edilmemesi” kuralının değiştirilmesi için girişim ve çalışmalarının sürdürüldüğünü ifade etmiştir.
Konu ile ilgili olarak İl Müdürümüz Halil İbrahim METİN de; Kurumların ve kurumlarda çalışan personellerin, asli görevinin vatandaşa hizmet olduğunu, hizmet kalitesinin yükseltilmesi, hizmetin, zamanında, etkin, verimli ve amacına uygun olarak yerine getirilebilmesi için personelin moral ve motivasyonunu artırıcı sosyal imkânlarla desteklenmesinin gerekli olduğunu vurgulayarak, Müdürlüğümüz idarecilerine, personele seyyar görev yolluğu ve ek özel hizmet tazminatlarının ödenmesi ile ilgili olarak mevzuatın öngördüğü çerçevede, hak eden personelimizin hakkını zayi etmeden, personel arasında adaleti sağlayarak, asla ayrımcılık yapmadan, görev dağılımında adil dağılım yapmak suretiyle tüm personelimizin hizmetinden azami yaralanmanın sağlanması ve yasal tüm haklarının eksiksiz personele ödenmesi için zamanında gereğinin yapılmasını, Müdürlükçe yürüttüğümüz tüm iş ve işlemlerde olduğu gibi bu ödemelerde de hakkaniyet ve hesap verilebilirlik ilkeleri çerçevesinde ödeme evrakına yasal olarak eklenmesi gereken tüm evrakların eklenmesi talimatını vermiştir.
Ayrıca İl Müdürümüz, tüm müdürlük personeli olarak bir aile olduğumuzu, kıvançta ve kederde ortak olduğumuzu, asla hiçbir personelimizi dışlayıcı ve hakkını gasp edici bir tutum ve davranışta olunmayacağını belirterek, İdareciler olarak karşılıklı saygı sevgi anlayışı içinde, hizmet kalitemizi, verimliliğimizi, hizmetin daha hızlı daha etkin zamanında yerine getirilmesi için personelimizle iletişimin arttırılmasını, moralinin yüksek tutulması için her türlü argümanın kullanılmasını talimatlandırarak, tüm şube müdürlerince bu bakışımızın ve bir aile olduğumuz anlayışının personelimize en iyi şekilde aktarılmasını özellikle istemiştir.